Clock Widget

Wednesday, February 3, 2010

aQ & fashion~~

ermm what is fashion?? its very important,....hehe,.....imej pemakaian pntg bg menunjukn perwatakan seseorg....cm aku nie...xkesah sgt......aku suka simple...tp brgntung gak la...pada kesesuaian masa....tp lately aku suka sgt fashion ......cm skunk...aku suka design dr Body Glove, Jefferson kalau pakaian tapi kalo bag aku suka Paul Smith dgn Converse...if kasut aku xkesah Paul Smith pun nice...ermm .....tp dlm masa yg sama...aku xkesah sgt la...cuma ia brgntung pada cara kita match kn warna pakaian yg kita pilih kn.....ermm so kt sini...pemilihan warna penting......even.. pakaian brand apa2 pun...yg pntg kita pndai pilih warna n design yg sesuai...ermm upcoming design utk dis year ....aku harap ada yg aku suka....hehe.....bwh ni ada tips utk korang k...hehe

Perkara asas yang perlu anda tahu dalam pemilihan pakaian ialah memilih warna yang sesuai dengan kulit. Sekiranya anda berkulit cerah pasti mudah memilih warna pakaian yang sesuai, tetapi bagaimana jika anda memiliki kulit berwarna gelap? Semak tip berikut supaya anda tidak salah memilih warna.

  1. a)Jika anda berkulit cerah (putih) jangan sesekali mengenakan warna-warna pastel seperti coklat muda, biru muda atau pink.
  2. b)Jika anda berkulit kuning langsat warna-warna tropika seperti jingga, hijau, merah, kuning dan biru merupakan pilihan yang terbaik.
  3. c)Jika anda berkulit sawo matang pilihlah warna ungu, oren atau merah hati agar anda terlihat lebih menarik.
  4. d)Jika anda berkulit gelap, warna-warna tanah yang lembut merupakan pilihan tepat untuk pakaian anda.

No comments:

Post a Comment

Berita Harian Online

TGFG Bowling